Címlap

Bejelentkezés


Húsvétkor több mint 800 tonna csokoládé fogy el a boltokban

Rovat(ok):

A magyar fogyasztók az utóbbi években kiemelt figyelmet fordítanak a minőségre, emellett a magas kakaó-szárazanyag tartalmú készítmények iránt is növekszik a kereslet, amit alátámaszt az a tény, hogy bár a gazdasági válság hatására a mennyiségi eladások csaknem 10 százalékkal csökkentek, az étcsokoládé vásárlások 2009-ről 2010-re közel kétszeresére nőttek – tudatta a Magyar Édességgyártók Szövetsége.

A mindössze 2-3 hetes ünnepi szezonban 812 tonna, azaz fejenként 8 dekagramm édességet vásárolunk, ami azt jelenti, hogy húsvétkor minden magyar lakos nem egész egy tábla csokoládét vagy 1-2 csokoládé figurát fogyaszt el. „2007 óta komoly szemléletváltás figyelhető meg a húsvéti édességek vásárlóinak körében. Míg régebben az olcsó, bevonómasszából készült figurák voltak a legnépszerűbbek, az elmúlt négy évben a trend megfordult és immár a csokoládé termékekből fogyasztunk többet – mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, hozzátéve, hogy a bevonómasszából készült termékek értékesítésének mennyisége 303 tonnáról 232 tonnára csökkent.
Tavaly húsvétkor a szezonális termékekre fordított 2,7 milliárd forintból 2,3 milliárd forintot csokoládé figurákra (ezen belül 1 milliárd forintot csokoládétojás, kicsivel több, mint 1 milliárd forintot csokoládényúl, 186 millió forintot egyéb figurákra) költöttünk, további 187 millió forint értékben húsvéti zsákokat, 214 millió forint értékben pedig játékkal kiegészített ajándékcsomagot vásároltunk.
A kiegyensúlyozott táplálkozásunkban a minőségi csokoládék helyes fogyasztásának számos pozitív élettani hatása lehet, ami táplálkozástudományi szempontból is alátámasztott. Fontos ugyanakkor, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás aktív életmóddal párosuljon – írja közleményében a szakmai szövetség.



AGROMONITOR