A fogyasztók jobb tájékoztatását segíti, a hazai termékeket pedig támogatja az egységes védjegy-és logórendszer, amelyről ma tárgyaltak az érintettek a Vidékfejlesztési Minisztériumban. A szaktárca együttműködési megállapodást készít elő egy civil nonprofit kft.-vel, a kereskedelmi láncokkal, a terméktanácsokkal és az élelmiszeripari szakmai szervezetekkel, hogy a védjegyek feltüntetésével a vásárlók könnyebben eligazodhassanak a hazai termékek között.
A szeptember 1-jén hatályba lépő magyar termék rendelet nem piacszabályozó eszköz, nem ír elő védjegy, vagy logó használati kötelezettséget a három kategória – magyar termék, hazai termék, hazai feldolgozású termék – megjelenítéséhez – mondta a megbeszélésen Kardeván Endre. A Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára hangsúlyozta: a tárca ugyanakkor támogatja a civil szervezetként működő Magyar Termék Nonprofit Kft. kezdeményezését. A szervezet felajánlotta, hogy a már évek óta működő terméktanúsítási rendszerét hozzáigazítja a magyar termék rendelet elvárásaihoz. Mindannyiunk érdeke, hogy egységes szabályozás jelölje a magyar termékeket, hogy a vásárlók egyszerűbben tájékozódhassanak és dönthessenek.
A fogyasztók érdeke, hogy minél több gyártó használja megkülönböztető jelölésként a magyar termék rendeletben felsorolt kategóriákat, ezzel is segítve a vásárlókat – mondta a Magyar Termék Nonprofit Kft. igazgatója. A cég vállalja, hogy a rendeletben meghatározott feltétel-rendszer szerint módosítja a tanúsítási szabályzatot, gondoskodik a védjegyes termékek marketingjéről és mind szélesebb körben történő elterjesztéséről.
A fogyasztók egyre gyakrabban keresik a boltokban a magyar termékeket, nő a magyar élelmiszerek iránti igény, ugyanakkor a vásárlók nehezen igazodnak el a különféle címkék és jelölések között. A fogyasztónak joga van tudni, hogy mit vásárol, a gyártónak pedig joga és kötelessége, hogy a termék lényeges tulajdonságairól tájékoztassa őt – fogalmazott a megbeszélésen Gyaraky Zoltán főosztályvezető. Mint mondta, a tárca támogat minden olyan kezdeményezést, amely a fogyasztói bizalom erősítését, a vásárlók igényeinek mind teljesebb kielégítését szolgálja, azaz, ha a végén a fogyasztó a győztes.
A védjegy és logóhasználatban érdekeltek további egyeztetésen véglegesítik és egyeztetik szempontjaikat, hogy a magyar termék rendelet hatálybalépése, szeptember 1-je után használható legyen az új termékmegjelölés.
AGROLINE