A svájci Lindt a közösségi versenyjogra hivatkozva letiltatta az osztrák Hauswirth csokinyulát, miután a két cég terméke a megtévesztésig hasonlít egymásra. A lépéssel egy több éve zajló eljárás végére került pont még tavaly, a vesztes azonban nem adja fel – hangzott el a Kossuth Rádió Európai idő című műsorában.
Az egyik leghíresebb svájci gyártó még 2004-ben keveredett összetűzésbe az osztrák céggel. A pereskedés tavaly áprilisig tartott, ám a történetnek még mindig nincs vége. A sztori szerint az ülő formájú csokinyúl 1952-ben született, amikor a svájci család egyik gyermekét akarta kárpótolni a papa. A kisfiú ugyanis azon szomorkodott, hogy elszaladt előle az a nyúl, amelyet éppen megpillantott a fűben – idézte fel az előzményeket a Kossuth Rádióban Tuka Ágnes, a Pécsi Tudományegyetem docense.
Az idei tehát az első húsvét, amikor az aranyszínű csomagolású csokinyúl egyeduralkodóvá válhatott, a terméket még Roger Federerrel is reklámozzák. A pervesztes Hauswirth internetes nyitóoldalán két csokimikulás mellett egy fekete nyúlsziluett volt látható az ünnepek előtt, rajta a felirat: betiltva a Lindt und Sprüngli által. A cég azt állítja, a svájciak egyszerűen csak ki akarják őket szorítani a piacról. Peter Hauswirth tulajdonos azt is mondta: gondolkodnak azon, hogyan tegyék egyénivé a már fél évszázada gyártott terméküket. Az osztrák családi vállalkozásnak a nyúlháború 56 ezer euró perköltségébe került, de ehhez még a kártérítési igények, és a termék módosításából fakadó egyéb kiadások is hozzáadódhatnak.
Tuka Ágnes szerint ez a vita is a piacgazdaságról szól. Ahogy mi megpróbáljuk elfogadtatni a hungarikumokat, sajátos képet szeretnénk megjeleníteni a piacon, a gyártó is szeretné védeni jellegzetes termékét – magyarázta. Az ügy akár karácsonykor is folytatódhat. A svájciak ugyanis korábban csoki rénszarvasukat is levédették volna.
AGROMONITOR