A száraz tészta éves kiskereskedelmi forgalma a tavalyi évben ismét meghaladta a 26 milliárd forintot.
Legnépszerűbbek a négy tojásos tészták, amelyek elviszik a forgalom majdnem felét, mind értékben, mind mennyiségben – tartalmazza az ACNielsen Kft. Piackutatása.
Érzékelhetően nőtt a nyolc tojásos termékek forgalma, értékben 25 százalékról 27-re, egyik évről a másikra, főként a kereskedelmi márkás termékek terjedése következtében.
Miközben az élelmiszerek átlagára általában emelkedett az elmúlt évben, a tészta némileg olcsóbb lett. Egy kilogramm száraz tészta mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 509 forint, 2008. december-2009. novemberben. Ez 6 forinttal elmarad az egy évvel korábbi 515-től.
Általában elmondható, hogy növekszik a kereslet az olcsóbb kereskedelmi márkák iránt. A láncok saját márkás tésztáinak értékben mért részaránya 27 százalékról 34-re emelkedett, egyik évről a másikra.
A tészta az egyik legkedveltebb élelmiszer Magyarországon, megelőzi többek között a hűtött szeletes édességet, margarint és táblás csokoládét.
AGROLINE