Idén is jelentős, legalább húsz százalékos árbevétel-növekedésre számít a kapuvári Cserpes Sajtműhely. Bár termékeik rövid szavatossági idejük miatt "nem férnek fel" a hipermarketek polcaira, az adalékmentes élelmiszerek iránti igény fokozódásával a cég minden évben növelni tudja piacát.
Cserpes István a hipermarketekben kínált ipari termékek, illetve a piaci, kistermelői portékák közti óriási különbséget, valamint a normális termékek iránti fogyasztói igényt kihasználva lépett piacra, mesterséges adalékoktól mentes, ám üzemi körülmények közt előállított termékeivel. Bár a piaci rést könnyen megtalálta, tervei megvalósításához működő üzemi és kereskedelmi gyakorlat kialakítására volt szükség.
"Olyan tejtermékeket akartunk gyártani, amelyek az adott élelmiszerre jellemző alapanyagokból,de stabilizátor, ízfokozó, mesterséges adalék hozzáadása nélkül készülnek. Fontos volt, hogy ne manipuláljuk a terméket, ám annak a módját is meg kellett találnunk, hogy az áru eljusson a fogyasztókhoz. Az áruházláncok ugyanis olyan hosszú szavatossági idejű, a szállítással és a tárolással járó extrém körülményeket kibíró termékpalettát követelnek meg az ipartól, hogy amiatt óhatatlanul sérül a termék beltartalma. Kereskedelmi gyakorlatukba a mi termékeink - mivel valódi alapanyagokból készülnek, sérülékenyebbek és a rájuk jellemző szavatossági időt hordozzák - nem férnek bele" - magyarázza a cégvezető. A kapuvári vállalkozás ezért a multikat megkerülve, saját kínálóautóiból, boltjaiból, valamint kisközértekben értékesíti termékeit.
A cég "taktikája" úgy tűnik, bevált. Termékeik egyre ismertebbek, árbevételük és piacuk évről-évre bővül, ráadásul egy új termék bevezetéséhez is volt elegendő forrásuk. A bő egy hónapja gyártott "Cserpes Rudiba" körülbelül huszonötmillió forintot invesztáltak, ami a cégvezető szerint akár már egy év alatt megtérülhet. "Huszonötmillió forintból készült el az adalékmentes túró rudi gyártására alkalmas üzemrész. Ez képes ellátni jelenlegi piacunkat és némi bővülést is feltételez, növekvő igények esetén pedig még tovább tudjuk növelni kapacitásunkat" - avat be a részletekbe Cserpes István.
Az új termékbe fektetett pénz "tejipari szinten" nem nagy összeg, ezért a cégvezető szerint inkább a rudi megalkotása, mintsem a források megszerzése jelentett gondot. "A legnehezebb feladat a megfelelő állag elérése volt. Adalékanyagok nélkül kellett olyan szárazságú túrót gyártanunk, amely ízesítés után megfelelő állományt ad. (Ha a túrót egyszerűen becukrozzuk, azonnal elfolyik.) Emellett ízesítésre is csak természetes összetevőket használtunk, citromaroma helyett például drága citromolajat adtunk a túróhoz. Időbe telt a megfelelő csokoládé megtalálása is, amelyből a gyártó ki tudja hagyni a minden bevonóban jelenlévő, rettenetes ízű aromát" - számol be a
Cserpes Rudi kifejlesztésének nehézségeiről a cégvezető. Mint mondja, a saját túró rudi kifejlesztését évek óta tervezték, ám a komolyabb munka, valamint a kísérletek csak egy éve kezdődtek. Bár az üzemszerű termelés már egy hónapja zajlik a kapuvári cégnél, egyelőre tart a kísérleti időszak, így a termék bevezetését kísérő marketingkampány csak egy-két hónapon belül indul el.
A Cserpes Sajtműhely 2000-ben, az uniós csatlakozás miatt vágott bele új üzemének építésébe. A fejlesztést negyvennégymillió forintos banki hitelből és negyvenmillió forint pályázati forrásból valósították meg. Két év múlva biomassza kazán telepítésére is szubvenciót nyertek, azóta azonban nem szállt ringbe pályázati forrásokért a vállalat. Az új üzem építésekor felvett hitelt már visszafizették, és az azóta igényelt kisebb összegű kölcsönöket is rendben törlesztik Cserpesék. A cégvezető reményei szerint így hamarosan hitelmentes lesz vállalkozása.
AGROLINE