Némileg csökkent az élelmiszerek bolti forgalma a The Nielsen Company április jelentése szerint. A vásárlók egy része olcsóbb termékekre váltott, ami főleg a sajtoknál érvényesült.
A The Nielsen Company pénteki jelentése szerint 2009 áprilisa és 2010 márciusa között értékben 1 százalékkal, mennyiségben pedig 3 százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti forgalma.
A sajtnál a vásárlók egy része olcsóbb termékekre váltott. Amíg ugyanis 16 százalékkal több sajtot adtak el a boltokban egyik évről a másikra, addig értékben csak 3 százalékos növekedést tapasztalt a Nielsen.
Figyelemre méltó, hogy erősen koncentrált a sajt forgalma. A hipermarketek piaci részesedése 39 százalék, míg a főleg szupermarketet és diszkontoké 38 százalék. A 400 négyzetméternél kisebb alapterületű üzletekre összesen 23 százalék jut.
Jelentős mértékben emelkedett az energia- és sportitalok forgalma, mennyiségben 23 százalékkal, értékben 16 százalékkal. Az energia- és sportital éves piacának mérete meghaladja a 12 milliárd forintot.
Mindeközben az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése (értékben) 32-ről 33 százalékra nőtt.
Ezt az 1 százalékpontot a hagyományos, legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletektől vették el. A 2500 négyzetméternél nagyobb hipermarketek piaci részesedése stabilan 31 százalék. A 201-400, és a hagyományos 51-200 négyzetméteres boltok 9, illetve 18 százalékos részesedése nem változott az elmúlt egy évben.
AGROLINE