Tovább növelhető a magyar zöldség-gyümölcs kivitel, elsősorban Németországba, ha a meglévő lehetőségeket az ágazat fejleszteni tudja. Erre vissza nem térő alkalom kínálkozik egy év múlva, ekkor ugyanis hazánk lesz a partnerország a Grüne Wochén - mondta Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója csütörtökön Berlinben, a Furit Logisticán.
A világ egyik legjelentősebb zöldség-gyümölcs szakkiállításán kapta meg ugyanis hivatalosan a felkérést hazánk, hogy 2010-ben legyen a Grüne Woche - vagyis a világon az egyik legnagyobb - élelmiszeripari szakkiállítás partnerországa, azaz kiemelt kiállítója. A felkérést Gőgös Zoltán, a magyar agrártárca államtitkára vette át.
A felkérésről a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium vezető tisztségviselője azt mondta, hogy sokkal nagyobb lehetőséget és felelősséget is jelent, mivel Magyarországra a szokásosnál is jobban figyelnek majd. Emellett pedig nemcsak az ország árukínálatát, de kulturális kínálatát is be kell mutatni.
Magyarország zöldség-gyümölcs exportjának jelenleg egyharmada kerül Németországba. Ezt az arányt szeretné javítani a FruitVeB.
A magyar zöldség-gyümölcs ágazat éves árbevétele 350 milliárd forint, ennek mintegy a fele származik a kivitelből. Ahhoz, hogy a kivitel mennyisége emelhető legyen, növelni kell az úgynevezett integrált termelés - azaz környezet- és fogyasztóbarát módon előállított áruk - arányát, a termelői értékesítő szervezetek (TÉSZ-ek) szerepét, valamint a marketingre fordított pénz nagyságát - emlékeztetett Szabó József, a FruitVeB elnöke.
A Fruit Logisticán 80 országból csaknem 2300 kiállító mutatja be kínálatát. Magyarországot a háromnapos eseményen 13 cég képviseli az FVM Agrármarketing Centrumának szervezésében, 208 négyzetméteren.
AGROTREND