A Nielsen adatai szerint éves szinten 80 milliárd forint feletti értéket képvisel a sajt szegmens.
Egyik legnagyobb forgalmú élelmiszerünk, a sajt kiskereskedelmi eladása értékben az élelmiszerek átlagát némileg meghaladóan, 8 százalékkal emelkedett 2008-ban, az előző évhez képest. Így az éves forgalom túllépett a 80 milliárd forinton. A Nielsen Kiskereskedelmi Indexének megállapításai szerint mennyiségben stagnál a bolti eladás, ami kedvezőbb, az átlagos csökkenéshez képest.
Változatos képet mutatnak a sajt szegmenseinek átlagárai. Összességében egy kilogramm sajtot átlagosan 1 458 forintért adtak el a kiskereskedelemben tavaly november-decemberben, ami 10 százalékkal kisebb az előző hasonló periódusnál. Csökkent a legkeresettebb, lyuk nélküli fogyasztói átlagára és a füstölté is. A többié emelkedett, kisebb-nagyobb mértékben.
Az átlagárakat befolyásolja a kereskedelmi márkák - főleg diszkontokban - növekvő aránya. Tavaly a kéthónapos periódusokban 27-30 százalék közt mozgott a piaci részesedésük, mennyiségben.
A boltok eladótér szerinti részesedése szinte változatlan. A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekre jutott múlt évben az eladott mennyiség 81 százaléka. A hagyományos, 400 méteres és kisebb boltokra 19 százalék jutott.
MARKETINGINFO