Címlap

Bejelentkezés


Egyre népszerűbbek a magyar áruk

Rovat(ok):

MAGYARÁRU0511

A jó minőség és a megfelelő ár után a hazai eredet lett a harmadik legfontosabb szempont a hazai fogyasztók számára egy termék kiválasztásánál - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet.

A gazdasági válság ellenére a fogyasztók továbbra is igényesek a termékek minőségére, míg az árszínvonal 2003. óta folyamatosan a második leglényegesebb szempont - hangsúlyozzák a társaság Shopping Monitor és Shopping Missions 2008-2009 című tanulmányát ismertető közleményben.

Hozzáteszik ugyanakkor, hogy a magyarországi termékek iránti növekvő kereslet az árérzékenység enyhe növekedését is sejteti.

A tanulmány készítői szerint a vásárlók 56 százaléka figyel oda a pénztárnál arra, hogy az árak megegyeznek-e a polcon feltüntetettel, a vevők 40 százaléka pedig tisztában van azzal, hogy kedvenc boltjukban mennyibe kerülnek az általuk leggyakrabban vásárolt termékek.

A GfK Étkezési szokások 2009 tanulmánya szerint a megkérdezettek 96 százalékának az élelmiszervásárlásnál is kiemelt szempont az áru minősége és eredete. A vásárlók jellemzően nem kizárólag az olcsóságot, hanem a megfelelő ár-érték arányt keresik - fűzik hozzá.

A cég tájékoztatójában rámutatnak: 2005-höz képest jelentősen, 16 százalékkal 68 százalékarára emelkedett a válaszadók között azok aránya, akiknek a termék magyar eredete is fontos szempont.

Megjegyzik, a minőség és az ár mellett az akciók is jelentős szerepet kapnak egy üzlet vagy termék kiválasztásában. A megkérdezettek 12 százaléka mindig, 21 százaléka pedig gyakran törekszik arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon a kedvezményekről. Az "akciós" felirat láttán ugyanakkor a vevők 43 százaléka csak ritkán vagy soha nem ellenőrzi, hogy milyen mértékű árengedményről van szó, míg az ingyenes ajándék értékét a válaszadók 54 százaléka soha, vagy csak ritkán számolja ki - mutatnak rá a közleményben.


AGROLINE