Két számjegyű mértékben csökken a csokoládéfogyasztás a gazdasági válság hatására a hazai piacon – közölte Ács Tamás, a Mars Magyarország (MM) csoport ügyvezetője.
Az MM forgalma is hasonló mértékben szűkül, de várhatóan meg tudja őrizni 10 százalékos részesedését.
A kimutatások szerint az élelmiszerek és az FMCG-termékek (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) piaca összességében 4-5 százalékkal zsugorodott az elmúlt fél évben, egyes árucsoportokban viszont az eladások a válság ellenére is nőttek.
Így a Mars szempontjából meghatározó állateledelek iránti kereslet 5-10 százalékkal bővült, és javultak a rizs- és szósztermékek pozíciói is. Utóbbi magyarázata, hogy a fogyasztók kevesebbet járnak éttermekbe, így étkezéseikhez többet vásárolnak a könnyen elkészíthető ételalapanyagokból – állapította meg az ügyvezető.
VILÁGGAZDASÁG