Címlap

Bejelentkezés


Milyen teát iszik a magyar?

Rovat(ok):

TEA

A tea kiskereskedelmi eladása továbbra is emelkedett mind értékben, mind mennyiségben. Értékben 10 százalékkal nőtt a forgalom 2008 augusztus-2009 júliusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Így az éves piac mérete immár közel 12 milliárd forint - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.

A kedvelt forró ital mennyiségi eladása 3 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, és meghaladja az évi 1 600 tonnát.

Egyre keresettebbek a filteres gyógyteák. Piaci részesedésük értékben 23 százalékról 25-re nőtt 2008 augusztus-2009 júliusban.

Ugyanakkor a filteres fekete tea részaránya 23-ról 21 százalékra csökkent. A gyümölcsízű fekete tea mutatója, szintén filteres kiszerelésben stabilan 21 százalék. A filteres valódi gyümölcs tea piacrésze 15-ről 17 százalékra emelkedett.

Az átlagárak a négy legkeresettebb tea szegmensben 4-14 százalék között bizonyultak magasabbnak június-júliusban, mint a tavalyi hasonló periódusban. Legintenzívebben 2009. április-júliusban mentek fel az árak, de nem az áfa növelése miatt. Például a filteres ízesített fekete teákat júliusban átlagosan olcsóbban adták az élelmiszerboltok, mint júniusban.

Az értékben mért forgalom alapján legnagyobb szegmens, a gyógytea mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 4 százalékkal emelkedett: A tavaly június-júliusi, kilogrammonként 8 578 forintról idén a hasonló periódusban 8 936-ra.

Ugyanakkor a gyümölcsízű fekete teánál plusz 14 százalékot regisztrált a Nielsen; kilogrammonként 8 654-ről 9 857 forintra.

Teánál is teret nyertek a kereskedelmi márkák. Részarányuk a teljes forgalomból a tavaly június-júliusi 15 százalékról az idei hasonló periódusban 17 százalékra változott.

A tea kiskereskedelmi eladásában a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek pozíciója erősödött. Piaci részesedésüket – mennyiségben – 29 százalékról 32-re növelték.


AGROTREND