Garanciát jelent a magyar, ovális hatósági állatorvosi pecsét
Útnak indította Szigorúan ellenőrzött malacok elnevezésű kampányát az Agrármarketing-centrum. Az akció célja: felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy a húskészítmények vásárlásakor keressék a magyar, ovális hatósági állatorvosi pecséttel ellátott termékeket. „A hatósági állatorvosi pecsét minden húskészítményen megtalálható a csomagolt árutól a kolbászokon át a füstölt húsokig, a közepében levő országjel pedig mindig pontosan jelöli a termék származását, ezért ez a legbiztosabban használható jelölés az eredet meghatározására” – indokolta a szimbólum választását Simon Péter, az Agrármarketing-centrum igazgatója. Szerinte a pecsét garanciát jelent arra, hogy a termék rendszeresen ellenőrzött magyar feldolgozótól került a boltba, és alapanyaga is magyar. Felhívta a figyelmet arra, hogy a magyar sertéseket gabonaalapú takarmányon hizlalják, ez pedig jelentősen hozzájárul a hús minőségéhez. „A mesterséges tápokon nevelt malacok húsa vizenyősebb, sütéskor sokat veszít súlyából, és a gabonával etetett állatokéhoz képest íztelen: hiányoznak belőle azok a zamatok, amelyeket a magyar közízlés sertéshúsként azonosít” – magyarázta Éder Tamás, a Hússzövetség elnöke. Ugyanakkor a hazai alapanyag nemcsak a takarmány, hanem az utaztatás miatt is fontos. Az importsertések ugyanis általában élő állatként érkeznek az országba, a hosszú utaztatás pedig rendkívüli módon megviseli a szervezetüket, ezért húsuk kevésbé lesz omlós, mint a kisebb távokon szállított magyar állatoké.
Az egy hónapos kampányban a háromszázhatvan citylight-plakát kihelyezése mellett rádiós és televíziós PR-riportok jelennek meg, valamint a sajtó- és online felületeken PR-cikkekből tájékozódhatnak a fogyasztók.
MAGYAR HÍRLAP